Tronsonul Autostrăzii A7 Siret-Suceava-Pașcani are finanțare asigurată. Șoseaua de legătură cu  municipiul Fălticeni va fi DJ 208 C (Hârtop-Vulturești-Liteni)Actualitate

Tronsonul Autostrăzii A7 Siret-Suceava-Pașcani are finanțare asigurată. Șoseaua de legătură cu municipiul Fălticeni va fi DJ 208 C (Hârtop-Vulturești-Liteni)

       Accesări: 2690

Vești bune la final de an. Tronsonul Siret-Suceava-Pașcani, ultimul din cadrul autostrăzii A7, are finanțarea asigurată. Anunțul a fost făcut de Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, care a menționat că banii pentru acest proiect provin din Programul Operațional pentru Transport, program aprobat de Comisia Europeană.

Suma alocată prin POT este de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde sunt fonduri europene nerambursabile.

Ministrul Sorin Grindeanu a anunțat că banii vor fi folosiți pentru dezvoltarea infrastructurii mari de transport rutier, feroviar și naval din România, în următorii șapte ani.

Printre proiectele care urmează să fie finanțate prin POT 2021-2027 se numără Autostrăzile Sibiu-Pitești, Sibiu-Brașov, Ungheni-Iași-Tărgu Neamț-Târgu Mureș, Brașov-Bacău, Timișoara-Moravița și Pașcani-Suceava- Siret.

Tronson de 120 de kilometri

Alma Clinic

Sectorul de autostradă Siret-Suceava-Pașcani măsoară aproximativ 120 de kilometri.

Studiul de trafic, analiza multicirterială și traseul autostrăzii au fost finalizate încă din vara anului trecut. Față de varianta inițiată, proiectul final prezintă mai multe modificări, noduri rutiere diferite, drumuri de legătură.

Circa 30 de kilometri, în zona spre granița cu Ucraina, va fi realizată la standard de drum expres.

Ultimul sector al Autostrăzii A7 este împărțit în două tronsoane Pașcani – Suceava (62 km) și Suceava – Siret (57 km). Studiile de fezabilitate și proiectele tehnice au costat peste 21 de milioane de lei.

25 de kilometri până la A7

Autostrada va fi la 25 de kilometri de municipiul Fălticeni.

Drumul de legătură al municipiului Fălticeni cu A7 va fi prin DJ 208 C, după cum au anunțat autoritățile județene.

Este vorba despre drumul recent modernizat Hârtop – Vulturești – Liteni.

Pe viitoarea Autostradă A7 se va putea ajunge și prin Dolhasca, pe șoseaua DJ 208, însă acest drum nu este reabilitat de foarte mult timp.

Noduri de legătură vor fi, așadar, la Liteni și Dolhasca.

Varianta Ocolitoare pentru Fălticeni

Până la Autostrada A7, care va prelua mare parte din traficul de pe DN2, municipiul Fălticeni se confruntă cu cele mai ridicate valori de trafic din ultimii ani.

Lipsa unei variante ocolitoare se simte, traficul auto din municipiul devenind sufocant. Sute de autotrenuri și alte vehicule de tonaj tranzitează zilnic municipiul Fălticeni.

Blocajele rutiere pe străzile Sucevei, 13 Decembrie și Dogari sunt la ordinea zilei, poluarea este tot mai ridicată, iar infrastructura rutieră este deteriorată.

Pe acest subiect, cel la construirii Variantei Ocolitoare pentru municipiul Fălticeni nu există nicio noutate majoră.

Proiectul pare un subiect tabu pentru politicienii județului Suceava. Va fi un subiect despre care vom mai auzi, cel mai probabil, în campania electorală din anul 2024.

ȘTIRI