Senatorul George Mîndruță l-a interpelat pe Ministrul Educației în privința problemelor întâmpinate de elevii cu discalculieActualitate

Senatorul George Mîndruță l-a interpelat pe Ministrul Educației în privința problemelor întâmpinate de elevii cu discalculie

       Accesări: 353

Sistemul educațional, dincolo de ziduri, are probleme ce necesită mai multă atenție și soluții concrete. Una dintre ele este discalculia. Senatorul George Mîndruță l-a interpelat pe Ministrul Educației, în această perioadă, când absolvenții de gimnaziu susțin Evaluarea Națională, în privința problemelor întâmpinate de elevii diagnosticați cu această disfuncționalitate.

Demnitarul social-democrat este contrariat de faptul că elevii diagnosticați cu discalculie au aceleași subiecte ca ceilalți elevi, la materia matematică.

El consideră ca inadmisibilă situația de față și a căutat să afle răspunsul oficial, pentru a înțelege, de fapt, cum privește și tratează problema amintită ministerul de resort.

„Am încercat să aflu care este explicația ministerului pentru faptul că elevii diagnosticați cu discalculie au aceleași subiecte ca ceilalți elevi, la materia matematică.”, declară senatorul Mîndruță. „Este inacceptabil ca un elev care, pe parcursul ciclului gimnazial a fost evaluat diferențiat, prin prisma discalculiei, să fie evaluat la examenul final după alte criterii decât cele prevăzute deja în planul de învățare personalizat. Acest lucru încalcă egalitatea de șanse și contrazice tot ceea ce presupune învățământul incluziv, adus în discuție în mod constant de către Ministerul Educației.”

Senatorul PSD mai spune că răspunsul la interpelare se află „pe aceeași linie cu cele pe care le primesc părinții acestor elevi, când stau la ușile inspectoratelor, cu speranța că propriii lor copii vor avea șansa de a fi incluși și tratați în mod echitabil”.

Fără a fi surprins de explicația primită, George Mîndruță afirmă că Ministerul Educației i-a răspuns la interpelare făcând trimitere la acte normative cu caracter general, deja cunoscute, la metodologia pentru asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări de învățare, însă nu oferă nicio soluție clară pentru problema absolvenților de gimnaziu cu discalculie.

Procedura invocată în răspunsul ministerului, referitoare la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii care susțin examenele naționale, conține metodele de adaptare pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neuro-dezvoltare, însă în cazul elevilor cu tulburări de învățare, sunt specificate doar dislexia și disortografia.

Cât despre discalculie, tulburare de învățare care îi afectează pe unii elevii, îngreunându-le învățarea matematicii, nici nu poate fi vorba.

Discalculia face dificilă efectuarea calculelor matematice și se poate manifesta la toate categoriile de vârstă ale elevilor. Copiii care au această afecțiune au nevoie de ajutor suplimentar la școală și acasă.

Senatorul George Mîndruță conchide că Ministerul Educației, condus de coordonatoarea proiectului „România Educată”, răspunde evaziv acestor întrebări „pentru că nu face nimic concret pentru a corecta tratamentul inechitabil pe care îl primesc acești copii”.

ȘTIRI