Sesiune de formare pentru profesorii de franceză din zona Fălticeni. Cerc pedagogic la Colegiul „Vasile Lovinescu”. Plus valoare de la un expert din FranțaEducație

Sesiune de formare pentru profesorii de franceză din zona Fălticeni. Cerc pedagogic la Colegiul „Vasile Lovinescu”. Plus valoare de la un expert din Franța

       Accesări: 990

Cadrele didactice sunt într-un proces permanent de perfecționare. Cercurile pedagogice reprezintă una dintre modalitățile de formare în învățământul preuniversitar pe baza schimbului de practici, la nivelul specialităților care, în final, contribuie la dezvoltarea resursei umane. Colegiul „Vasile Lovinescu” a fost gazda unei astfel de întâlniri, desfășurate miercuri, 16 noiembrie, în sala de conferințe și festivități.

Profesorii de franceză din zona Fălticeni au fost invitați să participe la un cerc pedagogic în cadrul căruia s-a desfășurat o sesiune avându-l ca formator pe profesorul Dominique Lefèvre.

Întrunirea, ce a mizat pe plus valoare și noutăți, a fost posibilă în urma unui parteneriat dintre Asociația franceză Terraalbastra și ISJ Suceava, semnat în martie 2022, aceasta fiind prima sesiune de formare pentru profesorii de franceză din zona Fălticeni.

Un cerc pedagogic 2 în 1

Alma Clinic

Tema cercului, intitulată „Obiective de dezvoltare durabilă la ora de limba franceză”, s-a dovedit una de actualitate pentru cadrele didactice, care au aflat numeroase noutăți din domeniul ecologiei și protejării mediului.

Profesori de franceză care predau în instituții din Fălticeni, Boroaia, Dolhasca, Mălini, Preutești, Vadu Moldovei, dar și din celelalte localități arondate municipiului Fălticeni au luat parte la acest cerc pedagogic, desfășurat în două părți: prima, materializată în conferință cu titlul „De ce obiective de dezvoltare durabilă?”, și a doua, un atelier de formare profesională despre crearea și exploatarea pedagogică a afișului în procesul de predare-învățare-evaluare.

La această întâlnire au mai fost invitați să ia parte Grigore Bocanci, inspector școlar general, și Mariana Ciupu, inspector școlar de limbi străine (franceză, germană, spaniolă, rusă).

Desfășurarea sesiunii de formare a fost transmisă în direct, prin internet, printre invitații care au putut urmărit sesiunea de formare fiind și Christophe Carton, expert tehnic internațional, Expertise, Franța, consilier al Ministrului Educației din România.

Întâlnirea a început cu intonarea imnurilor naționale ale Franței și României de către două eleve ale colegiului. Gazda sesiunii de formare, profesoara Mihaela Pînzariu le-a urat bun venit colegilor de breaslă, amintind tema acestui cerc dedicat profesorilor de franceză, dar și cine sunt invitații.

Directorul colegiului, Cristi Acatrinei, s-a adresat oaspeților un cuvânt de bun venit, subliniind importanța acestei reuniuni pentru formarea profesorilor de franceză, un deziderat care se subscrie principiilor calității educației.

La cercul pedagogic au mai fost invitați să ia parte Grigore Bocanci, inspector școlar general, și Mariana Ciupu, inspector școlar de limbi străine (franceză, germană, spaniolă, rusă), care au punctat în discursurile lor importanța dezvoltării resursei umane prin astfel de întâlniri.

Sesiune de formare bogată în informații

Conferința cu titlul „De ce obiective de dezvoltare durabilă?” le-a adus în atenția profesorilor noi teme și subiecte care pot fi abordate cu elevii.

Dominique Lefèvre, profesor, expert în dezvoltare durabilă și promotor al ecologiei, a vorbit despre acest nou concept, dar și despre cele 17 obiective care stau la baza acestuia.

Profesorii de franceză au aflat despre schimbările climatice produse în ultimii 50 de ani, despre consecințele acestora și despre apariția fenomenelor meteo extreme.

Expertul francez a vorbit și despre risipa alimentară și de apă, despre criza biodiversității și urmările catastrofale ale acestora.

Cu date și statistici atent prelucrate, Dominique Lefèvre a prezentat exemple despre modul cum lumea se schimbă sub ochii noștri, amintind că soluția cea mai la îndemână este dezvoltarea durabilă, un concept bazat pe trei indicatori: economic, social, ecologie.

Invitatul din Franța, partener al Colegiului „Vasile Lovinescu” și președintele Asociației Terraalbastra, a explicat și faptul că dezvoltarea durabilă este dezvoltarea care urmărește satisfacerea nevoilor prezentului, fără a compromite posibilitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi.

El a mai spus că stă în puterea profesorilor să formeze actuala și viitoarea generație pe aceste principii sănătoase, care au la bază, de fapt, cuvântul echilibru.

Atelierul în care profesorii au fost elevi

Sesiunea de formare a continuat cu un atelier în care profesorii au luat rolul elevilor.

Aceștia s-au constituit în echipe, iar tema de lucru a fost realizarea unui afiș cu o temă dată.

Profesorii de franceză prezenți la formare au tras la sorți unul din cele 17 subiecte, care corespund celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) sau Obiectivele Globale, un program universal de acțiune planetară.

Fiecare echipă și-a creionat răspunsurile, asociind formulările cu o imagine relevantă pentru contextul descris.

Echipele și-au prezentat afișul, în paralel cu proiecția de pe ecran, fiecare rezultat în parte fiind un rod al sumei experiențelor fiecărui profesor în parte.

Cercul pedagogic și sesiunea de formare destinată cadrelor didactice de limba franceză s-a desfășurat sub patronajul Colegiului „Vasile Lovinescu”, Inspectoratului Școlar Județean Suceava și Asociației Terralbastra, promotorii acestei întâlnirii fiind directorul Cristi Acatrinei, inspectorul Școlar General Grigore Bocanci și expertul Dominique Lefèvre.

ȘTIRI