Proiect inedit la Colegiul Național „Nicu Gane”. Profesori din Lituania au împărtășit valorile educației de tip STEAMEducație

Proiect inedit la Colegiul Național „Nicu Gane”. Profesori din Lituania au împărtășit valorile educației de tip STEAM

       Accesări: 663

Schimburi de experiență prețioase pentru elevi și profesori. Colegiul Național „Nicu Gane” este partener într-un nou proiect Eramus+, proiect menit aducă rezultate semnificative în plan educațional. Unitatea de învățământ din Fălticeni continuă să promoveze excelența și prin intermediul unor întâlniri cu parteneri străini, ce sunt facilitate de astfel de programe europene.

La jumătatea lunii februarie, oaspeți din Lituania au fost prezenți la colegiul fălticenean pentru desfășurarea activităților dintr-o nouă mobilitate a proiectului Erasmus+ KA122 „Discover STEAM”.

Conceput în jurul valorilor de bază ale actului educațional, proiectul contribuie la îmbunătățirea motivației elevilor prin dezvoltarea abilităților cognitive.

Proiectul STEAM, inedit prin conținut și , urmărește să valorizeze elevii oferind experiențe intense la nivel practic.

Elevii au fost „sub lupă”

Mahanu Design

Țintele primordiale sunt stimularea gândirii critice la elevii, precum și formarea abilităților necesare pentru obținerea și menținerea unei profesii în secolul al XXI-lea.

În calitate de lideri de proiect, oaspeții din Lituania au fost martorii desfășurării unor activități în care elevii Colegiului Național „Nicu Gane” au fost observați „la lucru”.

În ceea ce privește partea teoretică, liceenii au aflat că educația STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) a început să se dezvolte începând cu anul 2007, fiind un element catalizator pentru îmbunătățirea motivației elevilor.

STEAM facilitează un transfer de cunoștințe și aplicarea lor la modul cel mai practic.

Același proiect s-a dovedit liantul dintre două culturi și două sisteme educaționale diferite, interacționarea profesorilor din Lituania cu elevii din România având ca rezultat o experiență unică.

Provocări tentante și emoții pozitive

Activitățile s-au desfășurat timp de o săptămână, iar prin acest schimb de bune practici, Colegiul Național „Nicu Gane”.

Elevii participanți au subliniat faptul că provocările au fost semnificative și tentante, iar experiența a fost una pe măsură.

Și profesorii colegiului au avut parte de provocări. Lecțiile deschise, susținute în prezența oaspeților și a directorului școlii, responsabilul de proiect din România, au generat emoții pozitive.

Un moment inedit s-a dovedit vernisajul expoziției de artă intitulată „Evoluții și satisfacții” (Evolutions and satisfactions), cu invitați de seamă precum Gabrel Baban, Radu Bercea sau Constantin Bulboacă.

În cadrul programului a fost și vizita efectuată de profesoarele din Lituania la Clubul Copiilor din Fălticeni, unde, sub îndrumarea directorului Marcel Porof s-au realizat lecții deschise la aproape toate cercurile, impresia generală fiind aceea de excelență în realizarea actului didactic.

La finele programului s-au acordat certificatele de participare, un prilej pentru exprimarea opiniilor și modul cum s-au oglindit pentru fiecare activitățile din cadrul mobilității. Oaspeții au catalogat mobilitatea ca fiind o experiență remarcabilă.

Ce este educația de tip STEAM?

Aceasta are potențialul de a îmbunătăți formarea generală a tinerilor, deoarece facilitează obținerea de rezultate în plan cognitiv, cum ar fi rezolvarea eficientă a problemelor la matematică și științe ale naturii.

În al doilea rând, oferă oportunitatea de a îmbunătăți inovația.

Un sistem de învățământ care nu este multidisciplinar și infuzat de creativitate poate avea un impact negativ, nu doar asupra viitorului creativității tinerilor, ci și asupra capacității unei națiuni de a produce oameni de știință, ingineri și tehnologi.

Abordarea STEAM facilitează dezvoltarea unor competențe necesare tinerilor, în acord cu piața muncii.

ȘTIRI