Gheorghe Flutur crede că Autostrada A7 nu se va opri la Pașcani. Luna viitoare se discută traseul autostrăzii pe tronsoanele  Suceava – Siret și Pașcani – SuceavaActualitate

Gheorghe Flutur crede că Autostrada A7 nu se va opri la Pașcani. Luna viitoare se discută traseul autostrăzii pe tronsoanele Suceava – Siret și Pașcani – Suceava

       Accesări: 6581

Discuțiile legate de Autostrada A7 continuă. Cel mai mare proiect de infrastructură din zona Moldovei rămâne pe agenda priorităților autorităților județene. Președintele Gheorghe Flutur a convocat o ședință de lucru, privind traseul autostrăzii pe tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret.

La întrunire vor participa și reprezentanții CNAIR (Compania Națională de Administrație a Infrastructurii Rutiere).

Sunt invitați primarii localităților aflate pe variantele de traseu pentru fiecare tronson, cât și reprezentanții instituțiilor teritoriale implicate în procesul de aprobare și avizare a proiectelor.

În ultima vreme s-a vehiculat ideea că proiectul va fi realizat doar de la Ploiești până la Pașcani, excluzând în totalitate segmentul de drum care străbate județul Suceava de la nord la sud.

Președintele Consiliului Județean Suceava mai spune că în urma discuțiilor purtate cu conducerea (CNAIR) s-a convenit ca ședința de lucru să aibă loc la Suceava pe data de 6 mai.

„Am văzut în spațiul public opinii pro și contra privind realizarea autostrăzii A7 până la Siret.”, a explicat Gheorghe Flutur. „Personal, sunt optimist. Am convingerea că Autostrada A7 nu se va opri la Pașcani”.

Pe 7 septembrie 2020, Compania de Drumuri și Autostrăzi (CNAIR) a semnat la Suceava contractele pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru sectoarele de drum Siret-Suceava și Suceava-Pașcani.

Cele două tronsoane de autostradă măsoară 102 kilometri și vor fi legate la restul drumului de mare viteză, de la Pașcani la Ploiești care deja se află în proiectare.

Autostrada A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Din întregul proiect a fost finalizată doar Varianta Ocolitoare a Bacăului, în lungime de 30,8 km, deschisă traficului la începutul lunii decembrie 2020.

A7 va avea 455 de kilometri și va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, drumul cu cele mai multe accidente rutiere din România.

Valoarea lucrărilor de execuție pentru Autostrada Moldovei este estimată la 2,5 miliarde de euro.

ȘTIRI