Elementul live și evenimentele liveDiverse

Elementul live și evenimentele live

       Accesări: 309

Astăzi, streamingul live și-a pierdut deja statutul de tehnologie inovatoare și s-a transformat într-una dintre cele mai populare forme de difuzare. Companii de top precum Google, Microsoft, Apple și Amazon beneficiază de streaming live de ani de zile.

Istoria streamingului live este plină de fapte uimitoare și deosebite. Drumul pentru a deveni una dintre cele mai notabile forme de difuzare nu a fost deloc ușor. De fapt, succesul uriaș pe care îl are astăzi a venit după lungi ani de secetă.

Călătoria a început în anii 1990.

Oamenii au preferat întotdeauna conținutul live, în defavoarea celui preînregistrat, iar azi ne face plăcere să ascultăm posturile noastre de radio preferate, să ne uităm la emisiuni TV în direct și să mergem la concerte. Dar lumea se schimbă foarte rapid și, odată cu aceasta, aproape în fiecare zi sunt inventate tehnologii noi, fascinante.

Imprumutul Promotional de Sarbatori

Deși e greu de crezut, primele transmisii live au avut loc pe vremea când oamenii obișnuiau să vizioneze casete VHS pe televizoarele lor CRT și să se conecteze la internet prin modemuri. Pe 24 iunie 1993, câțiva informaticieni și ingineri care formau o trupă numită Severe Tire Damage au susținut un concert obișnuit, dar acesta a devenit special prin faptul că a fost transmis live. Niște băieți de la Xerox PARC au difuzat concertul printr-o rețea de nișă numită Mbone (multicast backbone), care putea fi urmărită până în Australia.

Acesta a fost primul exemplu de streaming live atât audio, cât și video.

Trupa a continuat să-și transmită live show-urile, dar doar ca eforturi private.

Ca următor pas, s-a simțit apoi nevoia de transmitere live a sporturilor și primul pe listă a fost baseball-ul. În 1995, compania de internet RealNetworks a dezvoltat primul player media capabil să transmită live streaming – RealPlayer.

Mai târziu, în acel an, compania a găzduit primul stream live public. A fost vorba despre o transmisie a unui meci de baseball dintre New York Yankees și Seattle Mariners. Streamingul live a rămas în continuare un experiment în ceea ce privește monetizarea și a necesitat mai multe cazuri de succes.

Și tot baseball-ul a fost în lumina reflectoarelor când s-a realizat prima transmisiune TV live a unui meci, în 1939. A fost vorba despre canalul NBC și despre echipele din Columbia și Princeton, Lions și Tigers.

De la acel eveniment și până în 1958, sporturilor li s-au alocat doar intervale de timp limitate la TV, până când același NBC a difuzat primul campionat NFL dintre Baltimore Colts și New York Giants, pe care echipa Colts l-a câștigat în prelungiri.

Astăzi, evenimentele sportive live au undă largă cel mai mult pe internet, desigur. Acestea  apar listate și pe platforme online precum casa de pariuri, unde cei interesați de sport, fie fotbal, golf sau chiar altele, au șansa de a vedea scorul și multe alte detalii: cornere, timp regulamentar etc. Marele avantaj al unei astfel de platforme este faptul că o poți deschide într-o filă și poți continua să te implici într-o altă activitate online, în cazul în care vizionarea jocului de la început până la sfârșit nu era în planul tău, dar luarea la cunoștință a performanței și rezultatului final te preocupă.

YouTube a fost cel care a transformat în cele mai multe feluri industria streamingului live. În 2008, YouTube a găzduit primul său eveniment live, numit YouTube Live. A fost transmis în direct din San Francisco și Tokyo în același timp și a prezentat interviuri și spectacole ale unor superstaruri precum Katy Perry, Smosh, MythBusters și Bo Burnham. Deși evenimentul live a fost considerat reușit, ceva încă nu aducea mulțumire deplină. YouTube nu a devenit o platformă specializată de streaming live, găzduind doar transmisii live ocazionale. Cele mai importante au fost un concert U2 în 2009 și o sesiune de întrebări și răspunsuri live cu Barack Obama în 2010. La scurt timp după aceea, compania a început dezvoltarea propriei tehnologii de streaming live.

Cel mai probabil, YouTube a fost prea lent pentru a-și împinge fluxurile pe piață, iar alte companii au reușit să profite de această ocazie. În 2011, Twitch.tv (cunoscut anterior ca Justin.tv) a lansat o nouă platformă de streaming concepută pentru jocuri video. Pe atunci, nu era nici pe departe evident că această idee putea fi profitabilă. Și totuși, doar doi ani mai târziu, Twitch a ajuns la 45 de milioane de telespectatori pe lună.

Succesul Twitch a fost încă un punct de cotitură în istoria streamingului live. YouTube și-a adaptat rapid politica de streaming live, iar până la sfârșitul anului 2013, orice utilizator înregistrat putea transmite live streaming pe YouTube. Alte rețele de socializare nu au putut rata această reuniune globală și au adoptat rapid trendul de streaming live. Începând din 2014, creatorii de conținut și-au putut difuza videoclipurile live pe mai multe platforme în același timp, datorită Restream.io. În 2015, Twitter a achiziționat aplicația de streaming live Periscope. Și mai târziu, în 2016, atât Facebook, cât și Instagram și-au prezentat și serviciile de streaming live.

O presupunere generală ar fi că Twitch, YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn și Twitter vor rămâne cei mai mari jucători pe scena evenimentelor live de la nivel global. Platformele de streaming mai mici precum Trovo, Picarto și Mixcloud vor continua să atragă anumite audiențe, să crească încet, dar sigur și să își dezvolte serviciile.

Cele mai importante companii de social media monopolizează comunicarea pe internet, iar streamingul live nu face excepție. Internetul continuă să crească, iar streamingul live crește odată cu el. Oricum, jocurile video și evenimentele sportive vor menține industria de streaming live în siguranță, dar și celelalte segmente au perioade în care se ridică la înălțimea așteptărilor.

Majoritatea oamenilor doresc să vadă lucruri care se întâmplă acum, fără întârzieri.

Conținutul live a fost întotdeauna mai interesant, iar streamingul live este pur și simplu evoluția naturală a aceleiași tehnologii care și-a luat rădăcinile la începutul anilor 1900, cu primele emisiuni radio. Putem doar ghici cum se va transforma streamingul live în viitor, dar cu siguranță va rămâne live.

FACEBOOK SHARES:

ȘTIRI