Vacanță digitală și stagiu de formare într-un proiect Erasmus destinat elevilor Colegiului Național “Nicu Gane”Educație

Vacanță digitală și stagiu de formare într-un proiect Erasmus destinat elevilor Colegiului Național “Nicu Gane”

       Accesări: 407

În ciuda situației complicate cu care se confruntă sistemele educaționale din întreaga lume, cu sabia pandemiei de Sars-CoV-2 deasupra capului, unii elevi, secondați de profesorii lor au avut curajul să se aventureze într-o călătorie formativă inedită.

Motivați de titlul de „Școală europeană”, primit în 2019,  un grup de 16 elevi de la Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni, din clasa a X-a, de la specializarea Matematică-Informatică, au fost beneficiari ai unui stagiu practic  din cadrul proiectului Erasmus+, Acțiunea Cheie 1 – Mobilități de formare profesională, în Dresden, Germania.

Elevii fălticeneni au efectuat un stagiu de formare în domeniul IT la compania WBS Training AG, în perioada 27 iulie – 7 august 2020, în cadrul primului flux de mobilități. Toate activitățile s-au derulat cu respectarea strictă a măsurilor impuse de situația pandemică.

Scopul proiectului „Dezvoltarea de aplicații pentru dispozitive mobile”, care se derulează pe parcursul a doi ani școlari (2019-2021), este asigurarea calității în formarea profesionala initiala, printr-un stagiu de pregatire practica a elevilor de clasa a X-a de la specializarea Matematica-Informatica, într-o companie cu experienta in dezvoltarea aplicatiilor mobile, în scopul dobandirii de competente digitale corespunzatoare noilor cerințe de pe piața europeană a muncii.

Cei 16 elevi au fost însoţiţi de profesorul coordonator Ioan Caulea și de profesorul de informatică Florin Ilincăi, responsabilul cu pregătirea profesională a elevilor.

„Acesta este al treilea proiect de formare profesională VET pentru elevii de la specializarea Matematică-Informatică derulat la Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni, după „From webdesign to web-business”, derulat în anul școlar 2015-2016 și „Formare profesională în web design și e-commerce la standarde europene” care a cuprins 2 fluxuri în perioada 2017-2019. Până acum, 67 de elevi ai Colegiului de la această specializare au beneficiat de acest tip de formare profesională, asigurată prin finanțare europeană, în cadrul programului Erasmus+”, a susținut profesorul Ilincăi, care a fost unul dintre cei doi artizani ai acestor training-uri profesionale pentru elevii colegiului teoretic fălticenean. 

Compania WBS TRAINING AG din Dresden, unde elevii ganiști au avut șansa să participe la stagiul de pregătire, este unul din cei mai importanți furnizori de servicii și formare profesională din Germania. Din 2004, colaborează în calitate de instituție de primire în cadrul Lifelong Learning Programme si Erasmus+ (LdV, VETPRO, PLM, Transfer of Innovation, Grundtvig sau KA1-VET). În acest sens, până acum au derulat peste 200 de proiecte de mobilități.

Cei 16 elevi care au participat la acest stagiu au fost selectați în urma unui concurs foarte complex și dificil, ne-a informat profesorul Ioan Caulea, director adjunct și responsabil – din 2010 până la 1 ianuarie 2020 – al comisiei de proiecte cu finanțare europeană al Colegiului fălticenean.

“Satisfacția noastră, ca dascăli, este dată de aprecierea pe care o primim de la partenerii nostri germani, la finalul fiecărui stagiu. Elevii nostri au un comportament exemplar, atât din punct de vedere al pregătirii școlare, cât și la nivel atitudinal, comportamental. Implicarea elevilor în aceste activități le deschide acestora noi orizonturi, le formează o mentalitate deschisă, caracterizată prin toleranță, simț civic, motivație puternică pentru dezvoltare personală si profesională. Mai sunt și alte câștiguri pe plan personal pentru elevii școlii noastre, ținând cont că unii dintre elevii participanți nu au fost niciodată în altă țară”, a declarat profesorul Ioan Caulea.

Pentru că obiectivele proiectului presupun și formarea unor competențe de comunicare, inter-relaționare sau de lărgire a orizontului socio-cultural, sub atenta folosire a „baghetei magice” de către profesorii însoțitori, timpul liber s-a materializat în vizitarea unor obiective turistice de notorietate, între acestea și Dresda sau „Florența de pe Elba”, un oraș care, după distrugerile semnificative pe care le-a suferit in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, la fel ca multe alte orase germane, după decenii de stagnare sub dominatie comunistă, a renăscut,  bucurându-se astăzi de o viata culturala vibrantă.

“Aceste proiecte cu finanțare europeană nu sunt proiecte de investiții în baza materială (programul Erasmus+ nu are un asemenea obiectiv), ci sunt proiecte de parteneriat care presupun formarea și dezvoltarea unor competențe pe care nu le-ar putea dobândi prin curricula școlară obișnuită”, a concluzionat profesorul Ioan Caulea.

În noul an școlar, alți 16 elevi de la Mate-info de la CNNG vor avea posibilitatea să se formeze sub auspiciile aceluiași proiect european.

ȘTIRI