Profesorii și elevii Colegiului „Vasile Lovinescu” Fălticeni au triumfat la Târgul Internațional al Firmelor de ExercițiuEducație

Profesorii și elevii Colegiului „Vasile Lovinescu” Fălticeni au triumfat la Târgul Internațional al Firmelor de Exercițiu

       Accesări: 1885

Un nou succes remarcabil pentru școala fălticeneană. Numele Colegiului „Vasile Lovinescu” s-a poziționat la vârful unui alt concurs de anvergură la nivel european. După ce, recent, eleva Alexia Artion a strălucit la Olimpiada Națională de Meserii din Belgia, un grup de patru elevi au triumfat la Târgul Internaţional al Firmelor de Exerciţiu.

Competiția, organizată în Slovacia, în perioada 19 – 21 noiembrie, s-a încheiat cu două clasări pe podium pentru reprezentanții colegiului din Fălticeni. Organizată sub forma unui târg, întrecerea cu spirit antreprenorial s-a desfășurat cu tema centrală „Viitorul afacerilor: Soluţii pentru o lume mai bună”.

Mai precis, locurile 1 și 2 au revenit echipei formate din patru tineri talentați care provin din localitățile Mălini, Probota, Hârtop și Pleșești, comunități rurale care pot fi mândre de acești elevi valoroși.

Iuliana Crîstîna, Cristian Călin, Tudor Burţilă şi Andreea Pascaru s-au prezentat la concurs cu firma de exerciţiu PE Healthy Lifestyle L.T.D care are ca obiect de activitate colectarea, prelucrarea şi comercializarea fructelor şi plantelor medicinale organice sub forma ceaiurilor, siropurilor, dulceţurilor, fructelor uscate.

Conceptul standului, prezentarea activității și portofoliul firmei de exercițiu au lăsat cele mai bune impresii unui juriu exigent.

Tinerii Colegiului „Vasile Lovinescu” Fălticeni obținut Locul 1 la capitolul „Stand profesionist” şi Locul II la secțiunea „Companie responsabilă”, reușind, astfel, să-și atingă obiectele la competiția internațională din Slovacia.

„Numeroasele premii obținute de școala noastră de-a lungul anilor la Târgurile Naționale ale Firmelor de Exercițiu, este o mărturie a muncii și talentului elevilor și profesorilor noștri. Aceste realizări de excepție ne-au deschis calea către o nouă provocare: participarea la Târgul Internațional al Firmelor de Exercițiu din Bratislava, competiție organizată în cadrul acreditării Erasmus+.”, ne-a declarat Cristi Acatrinei, directorul Colegiului „Vasile Lovinescu”. „Pe lângă premiile obținute, această participare a oferit elevilor ocazia de a-și dezvolta competențele practice și spiritul antreprenorial și le-a deschis perspective internaționale, contribuind la formarea lor ca cetățeni activi ai Europei. Felicit elevii și cadrele didactice implicate pentru dăruirea de care au dat dovadă și sunt convins că astfel de experiențe contribuie semnificativ la creșterea performanțelor educaționale și la dezvoltarea personală a elevilor noștri. Felicitări tuturor și mult succes în proiectele viitoare!”

Succesul înregistrat în concursul internațional nu ar fi fost posibil fără mentorii acestui proiect, profesoarele Carmen Lăcătuşu, Amalia Stafie și Anişoara Manolache.

În programul acestui eveniment au avut loc concursuri în cadrul cărora un juriu de experţi au evaluat prezentarea companiei de formare, imaginea generală a standului – catalogul, logo, sloganul, cartea de vizită, concursul „90 seconds in the elevator” în limba engleză, sustenabilitatea companiei.

Participarea Colegiului „Vasile Lovinescu” din Fălticeni la competiții internaționale este posibilă grație acreditării Erasmus în domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (2021-1-RO01-KA120-VET-000046329).

Unitatea de învățământ din Fălticeni demonstrează prin acest premiu că este Școală europeană, cu profesori experimentați și elevi pregătiți temeinic.

Ce este firma de exercițiu?

Pentru cei care nu sunt familiarizați, menționăm că firma de exerciţiu este un concept didactic bazat pe învăţarea prin practică.

Aceasta reprezintă o metodă interactivă de învăţare pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, o concepţie modernă de integrare şi aplicare interdisciplinară a cunoştinţelor.

Firma de exerciţiu este o firmă simulată, care oglindeşte operaţiunile specifice afacerilor reale, în ramura aleasă. Este un concept didactic, o imitaţie a unei situaţii profesionale reale, cu obiective educaţionale.

ȘTIRI