Accesări: 2276

Un nou drum de mare viteză pe harta țării. Cel puțin acesta apare pe hârtie, dar și în licitația organizată de statul român. Studiul de fezabilitate pentru șoseaua ce va uni Suceava de Baia Mare este scos, din nou, la licitație.

Drumul de mare viteză, revine în actualitate după mai bine de două luni în care nu s-a mai vorbit nimic despre acest proiect.

Costurile inițiale sunt estimate la peste 53 de milioane de lei fără TVA.

Fostul ministru al transporturilor, Răzvan Cuc, anunța lansarea licitației în ultima sa zi în această funcție, pe 6 noiembrie 2019.

CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a comunicat miercuri, 22 ianuarie, că s-a reluat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent construcției drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava.

Mahanu Design

Dacă la începutul proiectului se vorbea de autostradă, între timp autoritățile s-au răzgândit și au transformat, cel mai probabil din rațiuni financiare, șoseaua în drum expres.

Autostrada Nordului („Europa – Ardeal – Bucovina”) urma să facă legătura între Vama Petea, din judeţul Satu Mare, şi județul Suceava, trecând prin Baia Mare, Dej, Bistrița și Vatra Dornei.

Cât despre noul drum expres, odată cu ridicarea suspendării procedurii, a fost stabilit noul termen limită de depunere a ofertelor. Acestea pot fi depuse până la data de 6 februarie.

Drumul este structurat pe trei sectoare: Lotul 1 Baia Mare – Bistrița, Lotul 2 Bistrița – Vatra Dornei și Lotul 3 Vatra Dornei – Suceava.

Valoarea estimată a procedurii este de 53,5 milioane de lei fără TVA, din care de 19,4 milioane de lei fără TVA pentru Lotul 1, de aproximativ 16,5 milioane de lei fără TVA pentru Lotul 2 și de aproape 17,6 milioane lei fără TVA pentru Lotul 3.

Durata fiecărui contract este de 18 luni, din care 14 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate și 4 luni pentru asistența tehnică necesară elaborării documentațiilor pentru lansarea licitațiilor de lucrări.

ȘTIRI