Surpriză neplăcută la Kaufland Grill: Murătură alterată într-un meniu servit unei cliente la unitatea din FălticeniActualitate

Surpriză neplăcută la Kaufland Grill: Murătură alterată într-un meniu servit unei cliente la unitatea din Fălticeni

Serviciile de alimentație publică oferă câteodată surprize. Este și cazul unei cliente din comuna Forăști care s-a trezit cu un produs neconform, pe care l-a cumpărat, pe 8 august 2018, de la Kaufland Grill Fălticeni. Femeia, în vârstă de 35 de ani, se întorcea acasă, în satul Manolea, împreună cu mama ei, iar pe drum au oprit la unitatea amintită de unde au cumpărat un meniu cu ceafă de porc.

Ajunse acasă, femeile s-au așezat la masă.

Nu au mai apucat să mănânce pentru că în meniu se afla un produs alterat. Un castravete murat prezenta urme roșiatice la interior, fapt ce are a determinat-o pe clientă să sesizeze compania mamă, dar și pe directorul Kaufland Fălticeni.

„Mă întorceam cu mama mea de la Suceava și am zis să ne oprim la Kaufland Grill Fălticeni. Am cumpărat un meniu cu ceafă de porc în care erau doi castraveți murați.”, a explicat clienta. „Am tăiat primul castravete și era bun. Al doilea, însă, nu mi s-a părut deloc în regulă. Castravetele murat era roșu înăuntru. Nu l-am mai gustat.”

A doua zi, persoana s-a prezentat cu produsul alterat la șeful magazinului din Fălticeni.

Lotul din care făcea parte leguma murată era deja epuizat, așa că un control al unor produse similare era imposibil de făcut, cel puțin așa i-a declarat directorul Kaufland Fălticeni clientei din Manolea, cel care a spus că magazinul poate să-i achite contravaloarea meniului cumpărat.

Femeia susține că este un client fidel și spune că până acum nu au fost probleme cu produsele pe care le-a cumpărat de la Kaufland Grill.

„Cei de la Kaufland Fălticeni mi-au spus că trebuia să vin, ieri, pe 8 august. Asta pentru că lotul de castraveți s-a terminat și nu mai pot controla produsele.”, a povestit clienta. „Eu am venit cu produsul și i l-am arătat managerului. El mi-a spus că poate să-mi returneze banii pe ce-am cumpărat.”

Clienta i-a sesizat și pe reprezentanții de la sediul central din București, care au spus că îi pot oferi ca despăgubire un voucher în valoare de 20 de lei. Aceștia au asigurat-o că nu sunt probleme cu castraveții murați.

Nemulțumită de răspunsurile primite, femeia a refuzat despăgubirea și s-a adresat instituțiilor abilitate să ia măsuri. Ea a povestit, ulterior,  presei ceea ce i s-a întâmplat.

Jurnaliștii cotidianului Cronica de Fălticeni au adresat câteva întrebări reprezentanților Kaufland România care au venit cu clarificări în acest caz.

Întrebați dacă există un lot de legume murate vândute, în meniurile Kaufland Grill, care au probleme, și dacă poate fi vorba de un produs expirat sau alterat, reprezentanții companiei au spus că este pentru prima dată când primesc reclamații referitoare la produsul „castraveți murați” care face parte din meniul Grill (ceafă de porc).

Kaufland România precizează faptul că este exclus să fie vorba despre un produs expirat, deoarece în urma verificărilor interne termenul de expirare pentru produsul reclamat este 31 decembrie 2022.

Castraveții murați sunt furnizați din Germania de către Carl Durach, castraveți în oțet, la 10 litri.

„Conform procedurii în vigoare, la livrarea în magazin, produsul a venit însoțit de declarație de conformitate din partea furnizorului, ce atestă că este bun de consum.”, ne-au explicat reprezentanții Kaufland România. „Produsele sunt păstrate în condiții optime de depozitare, cu temperaturi controlate, ce asigură prospețimea, calitatea și siguranța acestora.

Cronica de Fălticeni a întrebat și ce fel de măsuri (interne) ia Kaufland România în astfel de cazuri, oficialii companiei afirmând că echipa din magazin desfășoară verificări zilnice de prospețime, inclusiv a integrității ambalajelor și pentru a preîntâmpina eventuale excepții, am sporit frecvența acestora.

Kaufland România mai spune că, în privința garanțiilor pe care le pot avea clienții Kaufland Grill, siguranța alimentară și calitatea produselor sunt prioritare.

„Reiterăm că aspectele legate de siguranța alimentară și calitate a produselor sunt prioritare pentru Kaufland România. Pentru că satisfacția clienților este foarte importantă pentru noi, ne angajăm să returnăm banii pe loc în cazul în care un client este nemulțumit, indiferent de motiv.”, subliniază compania. „Luăm foarte în serios orice sesizare din partea clienților și rămânem la dispoziție cu promptitudine la numărul de telefon gratuit 0800.080.888, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00 – 20.00 și sâmbătă de la 8.00 – 17.00.”

Nemulțumită de răspunsurile primite, clienta s-a adresat instituțiilor abilitate.

Ea a depus două sesizări, una la Oficiul pentru Protecția Consumatorului Suceava, și alta la ANSVSA Suceava.

Instituțiile urmează să efectueze verificări și să dispună măsurile de rigoare.

ȘTIRI