Sistemul cardului de sănătate repus în funcțiune după aproape trei oreSănătate

Sistemul cardului de sănătate repus în funcțiune după aproape trei ore

Actualizare: Începând cu ora 9.40 platforma PIAS este functională, a anunțat CNAS.

 Începând de marți, 7 noiembrie 2017, începând cu ora 7.00, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este indisponibilă datorită unor probleme tehnice, a anunțat Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Aceste probleme afectează și funcționarea sistemului cardului de sănătate, o situație cu care medicii s-au confruntat și la sfârșitul săptămânii trecute.

Potrivit CNAS, până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line.

“Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispozițiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 361 – 364 din H.G. 206/2015, cu modificările și completările ulterioare.

În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate.”, se arată în comunicatul transmis de CNAS.

Aceasta înseamnă că medicii vor opera de două ori acelaşi serviciu acordat pacientului: offline, când sistemul cardului nu funcţionează, şi online, când CNAS va remedia problemele care au dus la acest blocaj.

ȘTIRI