Parteneriat strategic educațional în proiectul C.L.I.C.K cu participarea Colegiului Tehnic “Mihai Băcescu” din FălticeniEducație

Parteneriat strategic educațional în proiectul C.L.I.C.K cu participarea Colegiului Tehnic “Mihai Băcescu” din Fălticeni

Colegiul Tehnic “Mihai Băcescu” din Fălticeni derulează activități în Proiectul de Parteneriat Strategic  Contemporary Literacy in Contemporary Kids — C.L.I.C.K – 2015-1-EE01-KA219-013456_3, derulat în cadrul Programului Erasmus+, componenta KA2.

Proiectul, cu o durată de desfășurare de doi ani (2015-2017),  stabilește un parteneriat strategic între șase școli secundare și profesionale din Danemarca, Estonia, Portugalia, România, Spania și Turcia.

Intenția este aceea de a schimba modul în care vor învăța elevii dar și modul  în care vor preda profesorii.

“Elevi cu vârsta cuprinsă între 16 şi 18 ani beneficiari ai acestui proiect, vor deveni elevi eficienţi ai secolului 21, iar profesorii lor avocați devotați ai predării  inovatoare”, ne-a informat coordonatorul proiectului, profesor doctor Mihaela Jarcău.

Ultima activitate transnatională va avea loc în perioada 10-12 iunie 2017, în Spania, iar la nivelul școlii activitățile se derulă până în toamna acestui an.

O mobilitate transnațională de învățare, „Information and media literacy”, a fost organizată la Fălticeni în perioada 3-7 octombrie 2016.

Proeictul are ca obiective dezvoltarea abilităților digitale, tehnologice, ale tehnologiei informațiilor, mass-media, precum şi alfabetizării politice și comunicării interculturale pentru 108 elevi din învățământul liceal și profesional, dar și dezvoltarea abilitățtilor  de predare inovativă printr-o colaborare și cooperare transnațională intensivă în cadrul proiectului pentru 24  cadre didactice din cele șase țări.

Fiecare activitate are ca scop de a promova construirea cunoașterii și rezolvarea problemelor din lumea reală, simultan  cu dezvoltarea competenţelor de autocontrol și comunicare de specialitate prin intermediul tehnologie avansate.

Prin interacțiune interculturală intensivă, ne așteptăm ca elevii noștri să dezvolte abilitățile de comunicare interculturală, precum și să învețe cum să gestioneze conflictele.

 Nu mai puțin important, ne așteptăm ca ei să devină mult mai flexibili și adaptabili, auto-motivaţi si responsabili, toate aceste calități fiind foarte apreciate pe piața modernă a muncii”, a precizat profesor doctor Mihaela Jarcău.

ȘTIRI