- Cronica de Fălticeni - https://www.cronicadefalticeni.ro -

Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” fructifică experiențele europene într-un schimb transnațional de elevi

Deschid noi perspective ale cunoașterii. Proiectele europene instituționale, destinate sistemului de învățământ, contribuie la dezvoltarea personală, profesională şi socială prin acumulare de competenţe (informare, abilităţi, atitudini) într-un context internaţional. Într-un astfel de program este inclus Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” care desfășoară activităţi împreună cu parteneri din mai multe ţări.

Un grup de elevi și profesori ai unității de învățământ fălticenene au participat în perioada 1-5 aprilie 2019, la cel de-al doilea schimb transnațional de elevi pe termen scurt, în cadrul Proiectului de parteneriat strategic K2 2018-1-CZ01-KA229-047985_3.

Intitulat EDGE (Equality, Diversity, Gender, Education), proiectul este derulat cu sprijinul Financiar al Comisiei Europene, în perioada 2018-2020, prin Programul Erasmus+.

Cea mai nouă activitate s-a desfășurat în Cehia, gazda întâlnirii fiind liceul Havirov-Komenskeho, din localitatea Havirov

În schimbul transnațional au participat liceenii Adriana Ștefan (XI A), Elena Chiriac (XI A), Vasile Ferariu (X D), Mihnea Moșneagu (X A) și Andrei Căeriu (X A), însoțiți de trei cadre didactice din echipa de management a proiectului.

Obiectivele acestui schimb de elevi au vizat prezentarea de către elevi a materialelor realizate în cadrul temei Historical Background – diferențe și asemănări culturale cu accent pe studiul de gen, egalitate, accesul echitabil în ocuparea forței de muncă și economie.

Tema a fost structurată pe patru domenii cu subiecte dintre cele mai variate: personalități istorice, Femei în politică, Dreptul de a vota și Istoria educației, respectiv identificarea diferențelor istorice și culturale, asemănările dintre țările partenere.

Un alt domeniu adus în discuție a fost familiarizarea cu industria locală, evoluția și transformările suferite, subiect care i-a pus pe elevii români față în față cu fost combinat siderurgic, acum amenajat și devenit circuit turistic.

Elevii și profesorii, au ocazia să vadă și să înțeleagă procesul tehnologic prin care funcționa vechea oțelărie la începutul perioadei de industrializare, dar și schimbările care apar, între timp, în economie.

În aceeași zonă industrială, închisă în prezent, a fost amenajat un Centru interactiv de știință și tehnologie.

Aici elevii, alături de mulți alți vizitatori, au avut ocazia să experimenteze modul în care funcționează un oraș sau un organism uman, cum pot zbura într-o mașină a timpului, cum se formează curcubeul sau furtuna.

De cealaltă parte, ca exemplu al unei afaceri noi, moderne, prospere, dezvoltată în ultimii ani, elevii au avut ocazia să viziteze o fabrică de prăjituri, înființată de un emigrant armean.

Ultima zi din proiect fost dedicată lucrului pe platforma Etwinning, unde sunt publicate periodic, rezultatele acestui proiect, acestea putând fi vizualizate pe adresa https://twinspace.etwinning.net/70805/home [1]

Coordonatorul proiectului, profesoara Magda Grigoraș, susține că activitatea s-a dovedit o bună oportunitate de a învăța lucruri noi, atât pentru elevi cât și pentru profesori, cât și un prilej de a comunica, de a depăși propriile limite, și de a întemeia prietenii.

[2]
Facebook Comments