Colegiul Național “Nicu Gane” din Fălticeni va derula activități în patru noi proiecte Erasmus+Actualitate

Colegiul Național “Nicu Gane” din Fălticeni va derula activități în patru noi proiecte Erasmus+

Începând din noul an școlar, până în anul 2020, Colegiul Național „Nicu Gane” din Fălticeni va fi partener în patru proiecte școlare de parteneriat multilateral Erasmus+ KA229, ne-a informat responsabilul de proiecte europene al Colegiului Național „Nicu Gane” Fălticeni, prof. Ioan Caulea.

Aceste proiecte implică participarea unor instituții de învățământ din Turcia, Italia, Spania, Polonia, Portugalia, Suedia, Croația, Grecia și România.

Proiectul GOOD MORNING EUROPE, cordonator de Lycée „P. Serusier” din Carhaix, Franța, are ca parteneri, Karşıyaka Lisesi, Izmir, Turcia, ITCG „E. Mattei”, Casamicciola Terme, Italia, IES “J.A. Castro“, Talavera de la Reina, Spania, Liceo Scienze Umane e Musicale “Sebastiano Satta”, Nuoro, Italia.

Este un proiect de parteneriat multilateral care vizează realizarea unei rețele de creație radio. Elevii și profesorii vor trebui să comunice și să creeze împreună prin intermediul suportului radio. Clipurile sonore, rapoartele, interviurile, cântecele, sondajele și programele vor fi produse de elevii implicați în  proiect. Cele mai multe dintre școlile implicate în proiect sunt situate departe de principalele orașe europene, în regiunile periferice ale Europei, pe insule sau în zonele rurale.

Al doilea proiect aprobat, BUILDING EQUALITY OVER DIVERSITY, este coordonat de Istituto Tecnico Industriale „E.Majorana”, Grugliasco, din Italia, și are parteneri implicați: IES El Tablero, Cordoba, Spania, IES Los Viveros,, Sevilla, Spania,  Selcuklu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Selçuklu, Turcia

Proiectul vizează favorizarea integrării și incluziunii sociale, promovarea unei cetățenii europene active și experimentarea unor noi metode de învățare.

Cel de-al treilea parteneriat, sub titulatura CREATING COMPETENT CITIZENS USING 4Cs, are ca scop dezvoltarea competențelor de comunicare, colaborare, creativitate, gândire critică ale elevilor, prin organizarea și desfășurarea de activități care ar trebui să motiveze și să educe tinerii pentru cetățenia activă și participarea la viața politică, economică și socială a Uniunii Europene.

Coordonator al proiectului este I Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Broniewskiego w Bolesławcu, Polonia, iar partenerii sunt din Italia (Istituto Istruzione Secondario Superiore „Ruggero II”, Ariano Irpino), Portugalia (Agrupamento de Escolas de Muralhas do Minho, Valença, Spania (IES Fuentesaúco, Fuentesaúco) și Suedia (Djäkneparksskolan, Norrköping).

Interesantă se anunță și participarea în activitățile proiectului NEVERLAND…MAKE IT REAL! ( NE.M.I.R.). Coordonator este Liceo Statale „P. E. Imbriani”, Avellino, Italia, iar partenerii implicați sunt din  Croația (Pomorska skola, Split) , Grecia,(4th Geniko Lykeio of Arta și, Spania (Institut Barres i Ones, Badalona).

Proiectul vizează formarea elevilor pentru a fi cetățeni mai buni, participând activ la crearea unor „recomandări”, pe care le vor distribui și le vor face cunoscutae la nivelul comunităților acestora.

În „Neverland”, elevii vor participa la un guvern european ideal, participând la ateliere de lucru, intervievând profesioniști, scriind „recomandări”, abordând problemele sociale și culturale ale țărilor lor și ale partenerilor lor, pentru a promova egalitatea socială și non-discriminarea culturală.

„Proiectele Erasmus+ au ca scop îmbunătățirea calității și consolidarea dimensiunii europene în educație, încurajarea învățării limbilor străine și a cooperării transnaționale între școli, promovarea conștiinței interculturale și a inovației în ceea ce privește metodele pedagogice și tehnicile informaționale. Aceste proiecte sunt promovate și susținute financiar de către Comisia Europeana prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, se derulează în învățământul preuniversitar și  implică un număr mare de persoane: elevi, părinti, toate categoriile de personal didactic, precum și comunitatea locală asociații non guvernamentale s.a. Dimensiunea europeană a educației este reflectarea unei realități care exercită presiuni, determinându-ne să întreprindem măsuri pentru a-i sprijini pe tineri să găsească modalități de răspuns la provocările lumii contemporane”, a precizat responsabilul de proiecte europene al Colegiului Național „Nicu Gane” Fălticeni, profesorul Ioan Caulea.

„Antrenarea elevilor școlii noastre în activități de anvergură internațională a dus și va duce la înțelegerea existenței și valorizarea multiculturalismului, oferindu-le șanse de afirmare la nivel european. Creșterea prestigiului școlii vine și ca o consecință a acestor parteneriate internaționale, imaginea acesteia fiind promovată atât la nivel național, cât și european, îmbunătățindu-se astfel, pe de-o parte, relațiile cu organismele instituționale și cu autoritățile publice locale, pe de altă parte, atrăgând atenția comunității locale asupra unor rezultate deosebite obținute de elevii noștri îndrumați de un corp didactic de excepție”, a subliniat profesoara Cristina Nechifor, directorul Colegiului Național “Nicu Gane”.

ȘTIRI