Colegiul Național “Nicu Gane” din Fălticeni prezent la activitățile unor proiecte Erasmus în Spania și ItaliaEducație

Colegiul Național “Nicu Gane” din Fălticeni prezent la activitățile unor proiecte Erasmus în Spania și Italia

Mobilitate Erasmus+ în Spania

Sevilla… Spania… nimic nu se compară cu acest loc… esplanade aglomerate, magazine de suveniruri, piste de biciclete, cai și trăsuri, clădiri și monumente incredibile, parcuri minunate și oameni bine-dispuși.

Ce s-a desfășurat aici? – După o călătorie liniștită și un zbor lin deasupra unor dealuri nisipoase și localități mici, am aterizat. Am fost cazați la hostelul internațional ”Alberque Inturjoven”, unde clientela cuprindea elevi și profesori de toate vârstele.

Luni dimineața am început activitățile la I.E.S. Los Viveros – instituție de învățământ mediu, având elevi cu vârsta cuprinsă între 16 și 22 de ani, care studiau profiluri electronice, de tehnică dentară, nutriție, etc.

Exercițiile de spargere a gheții au fost de genul: Cum te numești? Ce vârstă ai? Ce îți place? Ce vei face peste 10 ani? Dacă ai fi animal ce ai vrea să fii? Mimează ce îți place să faci., etc. Ulterior s-au derulat activități în laboratorul de informatică, precum crearea unui logo de proiect prin programul CAMVA, crearea unui website, prezentarea activităților pregătite înainte de mobilitate.

Am participat la ore de curs (informatică, nutriție, tehnică dentară, chimie, electronică), am vizitat instituții( fabrica de construcții avioane, un centru de date, un centru de cercetare și prelucrare a uleiurilor) și obiective turistice: Turnul de aur, Catedrala Giralda, Palatul Alcazar și alte catedrale, parcuri minunate – Maria Luiza cu ale sale Plaza D’Espana și Plaza D’America. Din loc în loc, câte o clădire uimitoare, un monument, o floare, o pasăre sau un palmier, apăreau în propria lor splendoare.

Am avut o echipă excelentă – Otilia Grădinaru – o bună prietenă și o bună organizatoare, o enciclopedie culturală, cu aptitudini foarte bune de comunicare interpersonale și lingvistice, precum și cu o bună orientare în spațiu. Cât despre elevii noștri – a fost cea mai bună echipă. Sper să nu se supere dacă îi numesc astfel: Ella Apetrei – fata sensibilă, Anamaria Varga – fata elegantă, Emilia Aioanei – fata rațională și Loredana Ignat – Fata înțeleaptă; iar băieții, Robert Trașcu – băiatul comunicativ și Luca Guguluș – deschizătorul de drumuri. Să nu uităm de partenerii noștri de proiect, profesori stilați și sofisticați: Patricia, Tesa, Carmen și Luis Modesto Gonzales,managerul de proiect din Spania.

Suntem foarte recunoscători dragilor noștri colegi  – managerului de proiect: prof. Dr. Corbu Luminița-Claudia și responsabilului Comisiei pentru Programe și Parteneriate Școlare: Prof. Ioan Caulea, pentru faptul că ne-au ales ca mesageri ai școlii noastre, Colegiul Național Nicu Gane.

Profesor Primăvara Bența

Construieste, responsabilizează-te și învață să accepți

În luna ianuarie a acestui an s-a desfășurat una dintre etapele programului Erasmus BUILDING EQUALITY OVER DIVERSITY, care a presupus deplasarea în Italia, mai exact orașul Torino.

La această activitate au participat Iasmina Ursan, Sebastian Vizitiu, Ioana Brădățanu, Emilia Macarov, Sofia Opaiț și Vasilica Cojocariu. Am fost însoțiți și îndrumați de catre doamnele profesoare Luminița Corbu și Daniela Pavel.

După un drum de câteva ore am ajuns în Torino unde am fost așteptați de către familiile la care fusesem repatizați. Am fost plăcut impresionați de amabilitatea și bucuria cu care am fost întâmpinați.

În prima zi din aventura noastră, am mers la liceul unde eram așteptați de elevii italieni, dar și de elevii din Spania și Turcia care participau, de asemenea, la acest program.

Fiecare dintre grupurile participante au făcut o scurtă prezentare despre orașul și școala de unde vin. Am aflat lucruri interesante despre locurile de unde veneau ceilalți dar și despre Torino.

Zilele următoare am vizitat centrul orașului, care ne-a impresionat prin frumusețea arhitecturii clădirilor dar și prin “frumusețea” oamenilor care erau senini, veseli dar și foarte amabili, mereu gata să sară în ajutor.

A urmat apoi vizita la Muzeul Național al Cinematografiei care oferă într-un decor spectaculos o imagine panoramică, retospectivă a cinematografiei. Un obiectiv pe care l-am vizitat și ne-a impresionat a fost Thales Alenia Space, unde sunt organizate misiuni pentru lansarea în spațiu și unde erau expuse diferite obiecte care au fost folosite la lansările in spațiu.

O experiență interesantă, care ne-a lărgit orizontul în ceea ce privește spațiul și „lupta” oamenilor de a ajunge în cele mai îndepărtate colțuri ale universului. Și am mai avut  și un motiv în plus de bucurie când am aflat că la acest proiect lucrează și români.

Castelul Rivoli a fost următorul nostru obiectiv pe care l-am admirat. Am aflat că acest castel este o fostă reședință a Casei regale de Savoia. Pentru că acest castel este situat pe o colină, am putut să admirăm și orașul de sus. Apoi am ajuns la catedrala „Sfântul Ioan Botezătorul” unde, la capela regală, este păstrat „Giulgiul din Torino”, o pânză de in pe care se află imprimat chipul lui Hristos.

În ziua următoare am fost la Muzeul Automobilului, unul dintre cele mai vechi muzee de automobile, în care sunt expuse peste 200 de automobile construite de-a lungul anilor.

Un loc în care ne-am dorit să ajungem a fost Universitatea Politehnică din Torino. Ajunși acolo, am făcut un tur al clădirii, dar și al sălilor de clasă, diferite față de ceea ce știam noi. Am primit informații despre sistemul de învățământ, mult diferit de al nostru, dar și despre condițiile pe care trebuie să le îndeplinescă cei care doresc să aplice la această universitate.

Am plecat de la Universitate cu multe informații importante și am poposit la Muzeul Păcii, unde am primit indicații și am fost ajutați să realizăm simbolul păcii, porumbelul, din origami.

A venit cu părere de rău și cu ultima zi. Profesorii italieni ne-au rugat să facem câte o prezentare, care să cuprindă ceea ce ne-a plăcut, ce ne-a impresionat, dar și minusurile acestei scurte dar roditoare călătorii.

Apoi am fost invitați la cină, chiar acolo, la școală. Ne-am adunat, așadar, profesori, elevi italieni, români, spanioli și turci, dar și familiile care ne-au găzduit. Am avut ocazia să gustăm din bunătățile gastronomiei italiene originale, să socializăm, promiţându-ne să păstrăm legăturile şi, eventual, să ne revedem cu drag.

Pe parcursul acestei experiențe intense am avut ocazia de a vedea cum trăiește, ce activități, ce obiceiuri, ce bucurii și cu ce probleme se confruntă zi de zi o familie italiană.

Am putut intra în contact cu cultura și cu tradiția italiană, ne-am familiarizat cu atmosfera, specificul şi activităţile unor familii tipic italiene.

Observând familia italiană din interiorul ei, am adăugat la ceea ce știam deja despre această țară fascinantă, Italia, multe alte informații utile și interesante.

Am identificat unele asemănări între cele două culturi, română și italiană, dar și multe deosebiri în ceea ce privește modul de a gândi, organizarea, interesele și prioritățile.

În scurtul timp petrecut cu elevii din Torino am observat că există o serie de diferențe între cele două sisteme de învățământ și am putut identifica unele idei care ar putea fi adaptate la sistemul de învățământ din România.

În zilele minunate petrecute la Torino ne-am făcut  mulți prieteni  noi, ne-am îmbunătățit abilitățile de comunicare făcând schimb de idei și informații, îmbunătățindu-ne engleza, limba în care s-a realizat comunicarea.

Am avut ocazia să experimentăm, să cunoaștem și să înțelegem o altă cultură, am avut bucuria de a lucra în echipă, de a fi deschiși și sociabili, de a împărtăși din cunoștințele, cultura și tradițiile noastre, cu alți liceeni de la care am învățat multe lucruri.

Ne-am întors acasă mai bogați spiritual și cu dorința și promisiunea de a participa activ la aceste schimburi culturale și de informare, eventual încurajându-i şi pe ceilalţi liceeni să se implice în astfel de programe educaţionale.

Iasmina Ursan

Facebook Comments

ȘTIRI