BLACK FRIDAY – avantaj sau pacaleala pentru consumator?Comunitate

BLACK FRIDAY – avantaj sau pacaleala pentru consumator?

 

Poţi cumpăra produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie să fii atent la ofertele prezentate şi mai ales trebuie să-ţi cunoşti drepturile! Examinează cu atenţie ofertele comercianţilor, analizează „chilipirurile” oferite pe site-uri în această perioadă.

Dacă ai cumpărat un produs prin intermediul unui magazin online şi când a fost livrat ai constatat că nu este produsul dorit, ştii care sunt opţiunile tale?

Ai dreptul să te răzgândeşti în termen de 10 zile lucrătoare din momentul livrării şi să îţi primeşti banii înapoi, fără să explici de ce teai răzgândit şi fără să fii obligat la penalităţi. În schimb, trebuie să-ţi asumi costurile directe efectuate cu returnarea produsului. În cazul în care comerciantul nu îţi  transmite în scris până la data livrării toate informaţiile necesare,  această perioadă se poate prelungi până la 90 de zile.

Fii atent totuşi! Aceste drepturi nu se aplică atunci când cumperi următoarele: ziare, înregistrări audio, video sau programe informatice, dacă acestea au fost  desigilate; produsele care se pot degrada rapid, de exemplu anumite alimente, produsele personalizate, pachete turistice, cumpărături făcute pe o platformă de licitaţii online, servicii financiare pentru care se aplică reguli specifice, pariuri şi participarea la loterie.

Înainte de a cumpăra ceva, comerciantul este obligat să îţi dea informaţii complete despre: compania sa şi datele de contact, caracteristicile produsului, preţ, inclusiv toate taxele şi comisioanele, metode de plată, precum şi costurile livrării, dreptul de a denunţa unilateral contractul, data aproximativă a livrării.

Atunci când cumperi online, perioada de livrare nu poate fi mai lungă de 30 de zile.

ATENŢIE la riscurile cumpărăturilor online!

Site-uri false – un website bine realizat nu reprezintă automat un indiciu că respectiva companie respectă legea. Nu cumpăra de pe un site care nu îţi oferă în mod clar datele de contact, precum şi informaţii despre identitatea companiei.

Asigură-te că magazinul online are o secţiune de politică de confidenţialitate.

ATENŢIE! Atunci când cumperi prin internet, ai aceleaşi drepturi privind garanţia, ca şi atunci când cumperi dintr-un magazin obişnuit.

Poţi beneficia de repararea sau înlocuirea produsului, în principiu la alegerea ta, cu excepţia cazului în care costurile legate de măsura aleasă sunt mult mai mari decât costurile pentru cealaltă măsură – de exemplu, tu alegi înlocuirea, dar costurile acesteia sunt mai mari decât cele pentru reparaţie. Toate costurile legate de reparaţie sau înlocuire sunt suportate de către vânzător.

Important! Asigură-te mereu că etichetele şi sigiliile aplicate de fabricant rămân intacte. Vânzătorul poate refuza să ia măsurile reparatorii pentru produsele desigilate.

Ai dreptul la o reducere corespunzătoare a preţului sau poţi chiar renunţa la produs, în cazul în care: nu beneficiezi de repararea sau înlocuirea lui; vânzătorul nu a reuşit să remedieze defectul într-un timp rezonabil; remedierea defectului este în dezavantajul tau.

Nu uita!

Păstrează întotdeauna bonul fiscal sau factura. Acestea dovedesc data şi locul achiziţionării produsului. Păstrează şi copii ale tuturor documentelor primite de la comerciant, originalele se pot pierde. Verifică dacă durata reparaţiei este trecută în garanţie.

ȘTIRI

error: Content is protected !!