Astenia de primăvară și carențele din organism. Ce recomandă specialistul Dorna MedicalDiverse

Astenia de primăvară și carențele din organism. Ce recomandă specialistul Dorna Medical

Primăvara este caracterizată prin vremea capricioasă, dovadă stau ploile din ultima perioadă. În contextul dat, este posibil să avem…astenie de primăvară, adică acea stare de slăbiciune generalizată cauzată de schimbările de temperatură. Organismul este epuizat, lipsit de vitalitate şi forţă din cauza carenţelor alimentare, deoarece iarna consumăm multe alimente conservate, care au un aport redus de vitamine şi săruri minerale.

Primul pas este consultul unui medic specialist de familie sau internist.

Al doilea pas este efectuarea câtorva analize de laborator (pentru a vedea cum stăm cu depozitul de fier, magneziu, calciu, Vitamina D.)

Astenia de primăvara detectabilă prin analize de sânge. Ce recomandă specialiștii:

  • Homoleucograma
  • Feritina
  • Sideremie (cantitatea de fier în sânge)
  • Valoarea magneziului seric
  • Cantitatea de 25 OH – Vitamina D

Persoanele îngrijorate, stresate, obosite în exces ar trebui să petreacă un timp îndelungat afară şi să practice sport în aerul curat al primăverii.

Procedând astfel, se activează serotonina (această substanţă este corelată cu starea de bine/ fericire; diferite medicamente care ajută la prelungirea efectelor ei sunt folosite drept antidepresive), opusă melatoninei, hormon produs de glanda pineală la întuneric, responsabil pentru febra emoţiilor din timpul primăverii.

Activităţile enumerate anterior vă vor ajuta să treceți peste neplăcutele senzaţii specifice oboselii.

În mod egal este nevoie de alimentaţie echilibrată, bogată în vitamine, evitarea dulciurilor concentrate, a zahărului, în general, şi a cafelei, alături de un somn odihnitor şi suficient.

La aceasta se adaugă exerciţii fizice regulate, măsuri care trebuie luate de către persoanele atinse de astenia de primăvară, pentru a-şi recăpăta progresiv energia. În această perioadă este recomandat să mâncăm cât mai multe verdeţuri de sezon (salate, leurdă, fructe și legume proaspete!

Pentru a asimila calciul din alimente, avem nevoie de vitamina D care se sintetizează cel mai bine prin expunerea la soare. „Vitamina soarelui”, așa cum este definită în limbajul comun, poate ajuta, de asemenea, să ne fortificăm sistemul imunitar.

Consultant științific: doctor Cristina Filipaș, medic primar Medicină de laborator, Laboratorul Clinic Dorna Medical din Vatra Dornei.

Facebook Comments

ȘTIRI