Ziua Mondială a Apei la Școala Gimnazială “Ion Irimescu”Educație

Ziua Mondială a Apei la Școala Gimnazială “Ion Irimescu”

Apa este elementul central în cultura și religia civilizațiilor din toate timpurile și un element esențial al dezvoltării societății. Tradițiile culturale și valorile sociale determină modalitatea în care oamenii percep și gestionează apa în diferite regiuni ale lumii.

Tema anului 2017 este  „Apa și apa uzată”.  Apa  trebuie percepută ca o resursă valoroasă pentru economie, care trebuie gestionată eficient și privită ca o investiție pentru sănătatea oamenilor și a ecosistemelor naturale.

Obiectivul marcării acestei zile este de a sensibiliza populația în privința provocărilor cu care se confruntă managementul resurselor de apă, având în vedere creșterea cererii de acces la apă și la serviciile în domeniu.

„La nivelul Școlii Gimnaziale „Ion Irimescu”, în cadrul proiectului Internațional MĂNÂNCĂ RESPONSABIL, a fost marcată ziua de 22 martie – Ziua Internațională a Apei. Această zi a fost de sărbătoare. În mai multe clase din școala noastră s-au desfășurat activități individuale: Preg. SbS( prof. Trifan Mihaela & Săvoaia Lili), Preg.B (prof. Filipciuc Gabriela), Preg.A(prof. Moroșan Silvia), ISbS(prof. Brăneanu Daniela & Suliman Carmen), IB(prof. Dulgheriu Sabina), IISbS (prof. Ivanov Iulia & Ivanov Paulina), II B (prof. Axinte Nicoleta),III B( prof. Cozma Marcela) clasele a VI-a (în cadrul opționalului EDUCAȚIE PENTU SĂNĂTATE – prof. Tatiana Șandru)”, ne-a informat prof. Carmen Suliman.

Motto-ul zilei Utilizez APA responsabil” i-a ghidat pe elevi în activități. S-au  urmărit PPT – uri, au extras informații despre importanța apei, despre utilizările ei. În cadrul dezbaterilor s-au iscat întrebări, așa cum se întâmplă cu adevărații cercetători: Câtă apă folosim în gospodărie la procesarea alimentelor? Putem micșora această cantitate? Cum? Ce putem face să menținem calitățile apei?

„Am concluzionat că putem economisi apa în diverse moduri. Chiar și alegerile noastre alimentare pot contribui la economisirea apei: aleg să mănânc mâncarea gătită în casă și nu cea procesată, mănânc mai rar carne, dar zilnic aleg fructele și legumele din curtea mea sau de la producătorii locali.

          Activitățile la clase s-au finalizat cu realizarea unor postere, sau desene.

          Interesante și educative, activitățile derulate sperăm că vor avea ecou în familiile copiilor. Prin exemplul lor dorim să-i sensibilizăm pe adulți în problematica economisirii apei”, a precizat prof. Suliman Carmen.

ȘTIRI

error: Content is protected !!