Varianta de trafic greu din Fălticeni este modernizată după 35 de ani: Carosabilul din beton este acoperit cu două straturi de asfaltLocal

Varianta de trafic greu din Fălticeni este modernizată după 35 de ani: Carosabilul din beton este acoperit cu două straturi de asfalt

Dispare ultima arteră rutieră din municipiu cu structură din beton. Varianta de trafic greu din Fălticeni este modernizată în totalitate, drum pe care trec zilnic câteva sute de camioane și autotrenuri. Demarat pe data de 23 iulie, proiectul de reabilitare al străzii Dogari vizează atât amenajarea carosabilului cât și a trotuarelor cu asfalt.

Lucrările sunt executate de operatorul local ELBI în baza contractului multianual semnat în vara anului trecut.

Din această săptămână se toarnă asfaltul. Vor fi puse două straturi, iar între acestea va fi așezată o membrană geotextilă care sporește în timp rezistența materialelor bituminoase. În urma acestor lucrări de modernizare s-a redimensionat culoarul rutier din zona Catedrala – Școala ”Mihail Sadoveanu”.

Muncitorii au modificat trotuarele pentru ca virajul să aibă raza de curbură mai mare astfel încât să asigure mai mare fluență pentru circulația mașinilor de tonaj.

Primarul Cătălin Coman spune că strada Dogari era prinsă în programul de modernizare a infrastructurii încă de anul trecut, însă întârzierile înregistrare la lucrările pe rețeaua de apă-canalizare, de la intersecția cu strada Republicii, au dat peste cap planurile municipalității. Edilul Fălticeniului a dat asigurări că modernizarea variantei de trafic greu se va face la standarde de calitate.

Fondurile sunt alocate exclusiv de la bugetul local.

Cei 600 de metri lungime ai variantei de trafic greu vor fi acoperiți cu asfalt tip BA 25. Deocamdată s-a turnat stratul de rezistență, urmând ca săptămâna viitoare să fie așezat stratul de uzură. De astăzi și până luni vor fi asfaltate trotuarele.

Potrivit inginerului Constantin Gavril, directorul firmei ELBI, activitățile de reabilitare se vor încheia în jurul datei de 15 august.

Acestea sunt primele lucrări de modernizare la varianta de trafic greu, construită în primăvara anului 1981 pentru devierea mașinilor de tonaj spre fosta zonă industrială, cât și spre municipiul Suceava. Până la acea dată, strada Dogari era pavată cu piatră cubică.

ȘTIRI

Facebook Comments