targul-marului-2015

Și-au rotunjit câștigurile. Pentru majoritatea expozanților prezenți la Târgul Mărului, evenimentul s-a dovedit un bun prilej pentru creșterea veniturilor. Participanții spun la unison că încasările au fost peste așteptări iar vizitatorii dispuși să cheltuie mai mult decât anul trecut.

Producătorii locali și cei din zona Fălticeni au tras linie la finalul târgului de toamnă, desfășurat în piața centrală ”Nada Florilor”, și se declară foarte mulțumiți.

Firmele reunite sub marca ”Produs în Bucovina” au raportat creșteri importante ale vânzărilor, comparativ cu cele de anul trecut care nu au fost prea strălucite. Creșterile sunt între 25 și 75%.

Merele au fost și anul acesta la mare căutare. Pomicultorii s-au declarat mulțumiți de volumul vânzărilor. În funcție de soi, fructele s-au vândut cu prețuri între 2 și 3,5 lei kilogramul, adică la aceleași tarife ca și anul trecut.

Fălticenenii și dar și sucevenii din localitățile limitrofe au venit la târg și și-au umplut sacoșele cu mere.

”La alte târguri prin țară, în orașe mai mari ca al nostru, persoanele cumpără, de regulă, 2-3 kilograme de mere. La Fălticeni este mult mai bine ca și vânzări per cumpărător”, ne-a declarat Pavel Onea, pomicultor și producătorul sucului de mere Saft. ”Cei mai mulți dintre localnicii noștri cumpărau între 10 până la 15 kilograme de mere. Asta înseamnă că fălticeneanul este mare consumator de mere. ”

Vizitatorii nu s-au întors de la târg doar cu mere. Unii au cumpărat și dulciurile preparate de Delicatese Larisa. Vânzările firmei fălticenene au fost cu 30% mai mari față de anul trecut. Cel mai bine vândut produs de la stand a fost ciocolata.

Și producătorul de brânzeturi Laktotrio a raportat creșterea vânzărilor în cele două zile au fost mai mari. La stand, vizitatorii s-au orientat preponderent spre specialitățile pe bază de lapte de oaie. Brânza în burduf s-a dovedit cel mai căutat produs. Comparativ cu anul trecut vânzările firmei din Horodniceni au fost mai mari cu 20%.

Produsele care i-au atras cnu au fost nici merele și nici dulciurile. Preparatele din carne au predominat în preferințele cumpărătorilor la Târgul Mărului din acest an. Firma patronată de Grigore Florea și-a sporit vânzările cu 50%, față de anul trecut, când vremea rece i-a ținut pe mulți fălticeneni în casă.

Specialitățile din carne de oaie, toba și caltaboșul au fost cele mai căutate produse la standul Raitar.

Târgul Mărului s-a încheiat cu succes și pentru firma locală Rogelya. Varietatea de preparate din carne, de la standul atent ornat, i-a atras pe cumpărătorii dornici de produse cu gust autentic. Clienții s-au orientat spre preparatele de sezon, dar și spre micii și cârnăciorii rumeniți pe grătar. Vânzările producătorului Rogelya au înregistrat o creștere de 75% comparativ cu cele de anul trecut.

La târgul agroalimentar au fost prezenți și producătorii care comercializau miere de albine, bere de casă, vin, țuică și murături.

Rudy Hödl

ȘTIRI

error: Content is protected !!