Sistemul care gestionează cardul de sănătate este inactiv de peste 48 de oreSănătate

Sistemul care gestionează cardul de sănătate este inactiv de peste 48 de ore

Cardurile de sănătate ale fălticenenilor sunt inutilizabile de mai bine de 48 de ore. Este o situație generală la nivelul României întrucât sistemul care gestionează cardul de sănătate a căzut încă de luni, 10 octombrie. Situația este stresantă pentru toți cei care au nevoie de servicii medicale, fie că vorbim de cabinetele medicale sau de farmacii.

Luni, anunțul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate a sunat sec: „Astăzi, 10.10.2016, începând cu ora 10:00, sistemul informatic al cardului național de asigurări de sănătate este indisponibil datorită unor probleme tehnice de comunicație între unele componente ale sistemului.

Până la anunțul remedierii problemelor apărute, confirmarea semnării prin cardul de sănătate a serviciilor medicale / prescrierii rețetelor / eliberării medicamentelor vor putea fi efectuate în modul offline.

Serviciile operate în acest interval vor trebui încărcate în PIAS în maxim 3 zile lucrătoare calculate de la ora zero a zilei următoare datei prestării serviciului, conform prevederilor legale în vigoare”.

După două zile de așteptare situația a rămas neschimbată, iar anunțul remedierii problemelor care blochează sistemul cardului de sănătate întârzie să apară.

Criza s-ar putea prelungi dacă luăm în calcul un nou comunicat al Biroului de presă al CNAS, dat publicității în cursul zilei de miercuri, 12 octombrie.

Pe perioada în care sistemul cardului naţional de asigurări de sănătate nu funcţionează în parametri normali, furnizorii de servicii medicale aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate pot acorda asiguraţilor servicii offline.

CNAS precizează că, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, serviciile medicale acordate offline vor putea fi raportate şi validate de sistemul informatic în termen de trei zile lucrătoare după cea în care s-a acordat serviciul respectiv, astfel:
– pentru serviciile acordate în cursul zilei de luni, 10 octombrie 2016, raportarea şi validarea se poate face până joi, 13 octombrie 2016, orele 23.59;
– pentru serviciile acordate în cursul zilei de marţi, 11 octombrie 2016, raportarea şi validarea se poate face până vineri, 14 octombrie 2016, orele 23.59;
– pentru serviciile acordate în cursul zilei de miercuri, 12 octombrie 2016, raportarea şi validarea se poate face până luni, 17 octombrie 2016, orele 23.59.
Conform datelor Direcţiei Generale Tehnologia Informaţiei din cadrul CNAS, în cursul zilei de marţi, 11 octombrie 2016, la nivelul întregii ţări au putut fi raportate şi validate circa 50% din serviciile medicale efectuate, în medie, în cursul unei zile normale de lucru.
„CNAS cere scuze tuturor celor afectaţi de situaţia fortuită şi menţionează că depune toate eforturile pentru readucerea sistemului cardului naţional de sănătate, în cel mai scurt timp posibil, în parametri normali de funcţionare.
Totodată, instituţia va comunica în timp util furnizorilor de servicii medicale care sunt soluţiile de raportare şi validare a serviciilor efectuate, în cazul în care situaţia actuală se prelungeşte, astfel încât activitatea lor să nu fie perturbată iar pacienţii asiguraţi să nu aibă de suferit”, se arată în comunicatul CNAS.

ȘTIRI

error: Content is protected !!