Sindicatele îi cer preşedintelui Iohannis să sprijine rezolvarea problemelor din învăţământNațional

Sindicatele îi cer preşedintelui Iohannis să sprijine rezolvarea problemelor din învăţământ

Administraţia prezidenţială a primit de la Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ un document care conţine probleme cu care se confruntă sistemul de învăţământ preuniversitar din România.

Sindicatele vor ca preşedintele Klaus Iohannis să se alăture eforturilor sinficaliştilor de a rezolva aceste probleme. Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a identificat mai multe cauze care au dus la scăderea calităţii în educaţie.

O primă cauză ar fi subfinanţarea. “În timp ce PIB-ul României a crescut cu 10% din anul 2007, până în prezent, investiţiile în educaţie au scăzut în perioada 2007 – 2013 cu 40% “, arată sindicaliştii.

Aceştia acuză şi salarizarea nemotivantă a personalului din învăţământ, aplatizarea grilei de salarizare a personalului nedidactic. „Subfinanţarea cronică a educaţiei, dar şi salariile umilitoare din acest sector de activitate, sunt un atentat la siguranţa naţională, în condiţiile în care acest domeniu fundamental depinde poziţia pe care România o va ocupa în viitor, într-o lume tot mai globalizată, aflată într-o permanentă schimbare”.

Sindicaliştii vorbesc şi despre “politizarea învăţământului preuniversitar”, ocuparea funcţiilor de directori este apartenenţa la unul dintre partidele aflate la guvernare.

“Este momentul să înceteze acest provizorat permanent la conducerea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, care nu serveşte intereselor sistemului şi să se procedeze la organizarea concursurilor de ocupare a funcţiilor de directori şi directori adjuncţi din unităţile de învăţământ. Singurele criterii pe care trebuie să le îndeplinească cei care ajung într-o funcţie de conducere în învăţământ sunt competenţa profesională şi calităţile morale.”

FSLI se referă în apelul către Preşedintele României şi la arhitectura curriculară care nu este în consonanță cu realitățile de pe piața muncii din România. „Actualele programe școlare pun accentul pe latura informativă a elevilor și mai puțin pe cea formativă, iar prin evaluarea elevilor se urmărește, preponderent, ceea ce au reținut aceștia și nu capacitatea lor de a aplica practic cunoștințele acumulate.”

Nu în cele din urmă, sindicatele critică birocratizarea excesivă a sistemului de învățământ. „La nivelul unităților de învățământ sunt constituite peste 40 de comisii, din care personalul didactic trebuie să facă parte, în cadrul cărora se întocmesc diferite documente și evidențe – peste 400 -, majoritatea fără nici o însemnătate și utilitate practică și care nu fac decât să îngreuneze activitatea personalului didactic, în detrimentul calității actului educațional. Birocrația din sistem a ajuns la cote inimaginabile și acest flagel trebuie să înceteze!”

ȘTIRI

error: Content is protected !!