Program prelungit la serviciul de eliberare a paşapoartelorComunitate

Program prelungit la serviciul de eliberare a paşapoartelor

Luna august este luna concediilor. Este, totodată, și perioada în care românii plecați în străinătate se întorc, în număr mare, în ţară, pentru rezolvarea problemelor personale. Documentele de călătorie .

Pentru evitarea aglomeraţiei, asigurarea unor servicii civilizate şi soluţionarea cu operativitate a cererilor, Instituţia Prefectului a modificat programul de lucru cu publicul la serviciul de eliberare a paşapoartelor.

Astfel, pentru preluarea imaginilor şi documentelor, la sediul serviciului, orarul zilnic este  08.00 – 19.00. Programul de eliberări paşapoarte a rămas neschimbat, respectiv: luni, marţi, joi, vineri între 08.30-16.30 și  miercuri între 08.30 – 18.30.

Faţă de celelalte luni ale anului, numărul solicitărilor se dublează, în prima jumătate a lunii fiind preferate paşapoartele simple electronice, iar în partea a doua a lunii, paşapoartele simple temporare. În această perioadă se procesează între 250 si 280 de cereri pe zi.

Solicitanţii se pot programa on-line, de pe site-ul Prefecturii Suceava folosind următorul link:  http://www.prefecturasuceava.ro/inf_pasapoarte/prog.php.

La sediul serviciului, în fiecare dimineaţă, pentru ziua în curs, se distribuie bonuri cu numere de ordine şi intervalul orar când trebuie sa revină cu documentele si chitanţele achitate pe numele titularului de paşaport.

Valabilitatea paşaportului electronic este de 5 ani, iar pentru minori cu vârsta sub 12 ani – 3 ani. Termenul de eliberare este de 14 zile calendaristice, taxele fiind 292 lei pentru documentele cu valabilitate 5 ani, 266 lei pentru cele cu valabilitate 3 ani.

Valabilitatea paşaportului  simplu temporar este de 12 luni, termenul de eliberare fiind între două ore şi 3 zile lucrătoare, taxele însumând 222 lei.

Taxele se achită la orice agenţie CEC din judeţ, iar cea de trezorerie la sediul serviciului, de luni până joi, în intervalul orar 08.00-16.00, vineri 08.00-14.00 sau la ghişeele de trezorerie din judeţ.

Ca element de noutate, se poate solicita primirea paşaportului simplu electronic la adresa de domiciliu sau reşedinţă (flotant), înscrisă în actul de identitate, în baza unei cereri scrise completată la ghişeul serviciului, la data depunerii documentaţiei. Este obligatorie comunicarea numărului de telefon la care poate fi contactat titularul/unul dintre părinţi/persoana împuternicită să primească paşaportul.

De asemenea, cererile se pot depune la orice serviciu de paşapoarte din ţară, indiferent de locul de domiciliu sau reşedinţă al solicitantului.

ȘTIRI

error: Content is protected !!