Profesorii Colegiului ”Mihai Băcescu” au învățat inovativa metodă PBLInvăţământ

Profesorii Colegiului ”Mihai Băcescu” au învățat inovativa metodă PBL

Se încheie încă un capitol, pe domeniul proiectelor europene, la Colegiul Tehnic ”Mihai Băcescu”. Cadrele unității de învățământ fălticenene au finalizat de parcurs etapele unui program inedit. Acesta a urmărit predarea prin activitate practică, utilizând în metoda de învățare prin problemă (PBL).

Scopul proiectului a fost extinderea PBL ca metodă de învăţare în rândul profesorilor, directorilor de gimanziu, de liceu şi formatorilor din învăţământul vocaţional din Europa.

Derulat pe o perioadă de doi ani și jumătate, proiectul intitulat ”SCENE” a fost coordonat de Consorțiul Universitar FOR.COM din Roma.

Au participat șase instituții din domeniul preuniversitar și universitar din Italia, Marea Britanie, Portugalia, România, Turcia și SUA, alături de organizații non-guvernamentale din Grecia și Italia.

PBL (Problem Based Learning) este considerată cea mai inovativă metodă din istoria educaţiei, prin care elevii își dezvoltă abilităţi de cunoaştere şi soluționare pentru unele probleme reale.

Pentru a învăţa cum să aplice mai bine PBL, metodologia proiectului ”SCENE” încorporează metoda inductivă (de la practică la teorie) ce permite beneficiarilor să experimenteze PBL şi să treacă de la teorie la practică, pe baza unui curs online care a fost urmat de directori, formatori și profesori din țările partenere.

Expertul metodei de învățare amintite a fost Universitatea din Missouri (SUA), care, alături de Colegiul Orășenesc din Norwich și Universitatea Leicester (Marea Britanie), au creat un curriculum și platformă electronică pentru un curs de 64 de ore.

Partenerii din cadrul proiectului au experimentat metoda propusă și spun că au obținut rezultate semnificative acesta ”contribuind substanțial la dezvoltarea dimensiunii europene a educației și armonizarea finalităților acestui proces cu cerințele de formare, pe piața muncii, la nivel european”.

Ultima reuniune de lucru a fost urmată de o conferința internațională desfășurată în Marea Britanie.

Colegiul fălticenean a fost reprezentat de profesorii Claudia Suseanu – director și manager al proiectului, Magdalena Grigoraș – cercetător și facilitator în cadrul proiectului, și Lucian Maleș – cercetător și expert IT.

”La conferință au fost prezentate rezultatele acestui proiect privind experimentarea utilizării PBL în învățare și experiența acumulată de fiecare partener. Concluziile au subliniat faptul că elevii trebuie să dobândească alături de cunoștințe și competențe de comunicare, de învățare colaborativă pe baza unor probleme sau situații reale, gândire critică. Astfel, la sfârșitul școlii, elevii trebuie: să gândească, să producă, să poată aplica teoria și să se implice”, ne-a declarat Claudia Suseanu, directorul Colegiului Tehnic ”Mihai Băcescu”.

Ea a mai explicat că acest proiect reprezintă o experiență extrem de utilă pentru a realiza eficiență și calitate în învățare.

Din România au urmat cursul 7 directori, 6 formatori și 13 profesori.

ȘTIRI

error: Content is protected !!