Primarul Coman învinuiește firma 3T Construct pentru întârzierea reabilitării străzii SuceveiActualitate

Primarul Coman învinuiește firma 3T Construct pentru întârzierea reabilitării străzii Sucevei

lucrari-strada-sucevei-3t construct-13

Doi ani. Atât au avut nevoie muncitorii, în proiectul atribuit firmei 3T Construct, pentru finalizarea lucrării de modernizare și extindere la rețeaua de apă și canalizare pe strada Sucevei. Dacă la începutul demarării activităților, șeful administrației locale se arăta optimist în privința închiderii șantierului în trei sau patru luni, timpul l-a contrazis și dovedea ulterior cu totul altceva.

Strada Sucevei devenea coșmarul zilnic al șoferilor din Fălticeni și al acelora care tranzitau orașul în drum spre Suceava.

Carosabilul era un dezastru, iar unele porțiuni unde s-a intervenit, pentru amplasarea conductelor, cu chiu cu vai au fost readuse la starea inițială, așa cum prevedea caietul de sarcini. Abia la sfârșitul lunii mai 2015 tronsoanele acoperite cu pietriș începeau să fie asfaltate cap-coadă. S-a reușit aducerea la starea inițială, dar nu de către 3T Construct ci de Transporturi Auto Botoșani.

Gropile și denivelările i-au exasperat pe șoferi. Pentru localnicii de pe strada Sucevei principalul inamic devenise praful. L-au suportat cum au putut aproape doi ani.

S-a scurs primul an și strada Sucevei nu era încă finalizată. După aproape trei luni 3T Construct intră în insolvență, iar peste alte trei luni ar fi trebuit să încheie lucrările din întregul proiect finanțat pe bani europeni și guvernamentali, cu o valoare de 23,66 milioane de lei.

La jumătatea lunii ianuarie, anul curent, municipiul Fălticeni și populația acestuia trebuiau să aibă noua, extinsa și reabilitata rețea de apă și canalizare încheiată în întregime. Termenul prevăzut inițial expirase iar lucrarea tot nu era terminată.

În aprilie 2015 municipalitatea cerea celor de la 3T Construct să readucă 21 de străzi la starea inițială. La data respectivă, strada Sucevei era același drum de coșmar, un test de rezistență al nervilor.

În capul autorităților locale s-au spart toate oalele, nemulțumirile conducătorilor auto amplificându-se de la o zi la alta. Beneficiarul acestui proiect, ACET Suceava, cerea în ședințele de progres grăbirea lucrărilor, dar și finalizarea altora, însă aveau să constate că urmau să repete solicitarea ca pe o poezie bine învățată de acasă.

La sfârșitul lunii august, minunea s-a întâmplat. Fix după doi ani de la deschiderea șantierului de pe Sucevei, lucrările de asfaltare puteau începe. La data de 21 august stadiul lucrărilor la nivel de municipiu, la rețeaua de apă și canalizare, abia depășea 60%, în timp ce Veolia inaugura cu două luni mai devreme noua stație de epurare.

În lunile iulie și august au fost momente în care surprizele se succedau la câteva zile. Cireașa de pe tort și cea mai neașteptată ”descoperire” din șantier este cea de acum o lună de zile. Atunci lucrătorii firmei Flam veneau să cupleze țeava de refulare la cămin, la un an după ce muncitorii de la 3T Construct au îngropat conducta ca și când totul era perfect.

Lucrările de asfaltare pe strada Sucevei din municipiul Fălticeni au început duminică seara, pe 30 august, cu turnarea primului strat de asfalt, stratul de legătură. Venise momentul în care șoferii, beneficiarul ACET Suceava și autoritățile locale respirau ușurate.

Primarul Coman susține că strada Sucevei ar fi fost asfaltată demult dacă firma nemțeană 3T Construct și-ar fi făcut treaba.

Din cauza celor de la 3T Construct am întârziat reabilitarea străzii Sucevei, pentru că noi am avut banii prinşi în buget şi în anul 2013, dar şi în 2014”, spune primarul Cătălin Coman. ”Am avut bani puşi deoparte, însă nu i-am putut cheltui deoarece ei nu au reuşit să introducă noile reţelele de apă şi canalizare. Noi nu am putut să facem nimic pentru că nu Primăria a semnat contractul pentru realizarea lucrărilor.”

Nemulțumiri au venit și de la reprezentantul Transporturi Auto Botoșani.

Viorica Timofti, directorul executiv al firmei care se ocupă cu asfaltarea pe strada Sucevei, declara în urmă cu câteva săptămâni că există probleme reale cu firma care s-a ocupat de extinderea rețelei de apă și canalizare: ”Sunt mereu probleme! Curge apa ba într-o parte, ba în alta. Se sparg țevi pe dedesubt. Nu știu ce se întâmplă!”

Ea afirma că la un moment dat propusese retragerea firmei Transporturi Auto Botoșani, timp de o lună, de pe șantier. Măsura se dorea un răgaz pentru muncitorii care se ocupă de rețeaua subterană de conducte, cu scopul unei verificări suplimentare.

Al doilea termen al proiectului este 14 noiembrie 2015. Rămâne de văzut dacă firma subcontractantă Flam va reuși ceea ce 3T Construct nu a izbutit până la 15 ianuarie 2015.

Rudy Hödl

ȘTIRI

Facebook Comments