Au fost rezolvate defecțiunile apărute în funcționarea sistemului care gestionează Cardul Național de Sănătate

CNAS a comunicat în această dimineață că, începând cu ora 10.15, platforma informatică PIAS este funcțională în parametrii proiectați. 

Săptămâna 8-14 februarie s-a încheiat cu probleme în gestionarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS). O situație reclamată din ce în ce mai des și de furnizorii de servicii medicale din Fălticeni aflaţi în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate pentru servicii medicale sau farmaceutice (cabinete de medicină primară, spital, ambulatoriu, laborator, farmacii).

Încă de duminică, 14 februarie 2016, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a anunțat că există o defecțiune în funcționarea sistemului, care ar putea fi rezolvată în cursul zilei de luni, 15 februarie.

„Echipa tehnică a CNAS a constatat duminică 14.02.2016 ora 14:00 o defecțiune în funcționarea autorităților de certificare pentru componenta CEAS (card național). Estimăm că în maxim 30 de ore de la constatarea problemei (în cursul zilei de 15.02.2016) echipa tehnică va remedia defecțiunea și sistemul PIAS va fi funcțional în parametrii proiectați. Până la anunțul remedierii problemelor apărute, confirmarea semnării prin cardul de sănătate a serviciilor medicale / prescrierii rețetelor / eliberării medicamentelor vor putea fi efectuate în modul offline. Serviciile operate în acest interval vor trebui încărcate în PIAS în maxim 72 ore de la prestarea acestora”, se menționa într-un comunicat postat pe pagina web a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.

ȘTIRI

Facebook Comments